ÚČETNICTVÍ A DAŇOVÁ EVIDENCE
Účetnictví a daňové evidence
Účetnictví a daňovou evidenci je možno zpracovávat průběžné nebo jednorázově vždy jednou za zdaňovací období, v závislosti na konkrétní individuální situaci každého klienta.
Průběžné zpracovávání - je vhodné zejména pro klienty, kteří jsou plátci DPH, mají zaměstnance, u kterých je potřeba zpracovávat mzdy anebo pokud klient potřebuje sledovat, případně reportovat své hospodářské výsledky častěji, než jednou za zdaňovací období.
Jednorázové zpracování - lze uplatnit pouze u klientů, kteří nejsou plátci DPH, nemusí se jim zpracovávat mzdové účetnictví, nemají přílíš velký počet dokladů a své výsledky potřebují znát primárně za účelem plnění daňových povinností.
Vedení účetnictví a daňové evidence zahrnuje zejména:
- účtování běžných účetních operací
- zpracování účetní závěrky
- příprava podkladů pro plnění daňových povinností (DPFO, DPPO, SD, DPH, daň z nemovitostí, spotřební a energetické daně)
- reporting informací z účetnictví a daňové evidence dle požadavků klienta
- zpracovávání platebních příkazů, salda neuhrazených pohledávek a závazků, apod.